Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

Συνέντευξη Νίκος Μουρατίδης



Η τηλεόραση μπήκε στην ζωή μου από ένα «Όχι»

Συνέντευξη Νίκος Μουρατίδης
Ο Νίκος Μουρατίδης έχει χαρακτηριστεί ως ο πιο αυστηρός «κριτής» στην ελληνική τηλεόραση! Με ένα πολύ δυνατό background αφού έχει ασχοληθεί με πολλά πράγματα (Δισκογραφία, δημόσιες σχέσεις, γραφείου τύπου, manager, ραδιοφωνικός παραγωγός, συγγραφέας, δημοσιογράφος, dj) μας δίνει τη συνέντευξη αυτή και μας βοηθάει να τον γνωρίσουμε λίγο καλύτερα! Καυστικός και απολαυστικός όπως πάντα σχολιάζει γεγονότα, πρόσωπα και καταστάσεις που στιγμάτισαν την επαγγελματική του πορεία.



Νίκος Μουρατίδης... ένας άνθρωπος με ταλέντο, αστείρευτο χιούμορ και φυσικά λαμπρή επαγγελματική πορεία. Τι ακριβώς όμως είναι ο Νίκος Μουρατίδης; Αν περιέγραφες τον εαυτό σου σε κάποιον που δεν σε γνωρίζει τι τίτλο θα του έδινες;
Ωχ, η πιο δύσκολη ερώτηση. Μα δεν είναι λίγο άχαρο να με βάζεις να μιλάω για...
μένα; Προτείνω να κάνουμε όλη την κουβέντα μας και αν στο τέλος δεν έχεις σχηματίσει εσύ γνώμη θα μου την ξανακάνεις την ερώτηση.

MOURATIDIS_1

Ωραία λοιπόν. Στη διάρκεια της επαγγελματικής σου πορείας έχεις ασχοληθεί με διάφορα...Δισκογραφία, δημόσιες σχέσεις, γραφείου τύπου, manager, ραδιοφωνικός παραγωγός, συγγραφέας, δημοσιογράφος, dj ... Ποιος ο λόγος που δεν παρέμεινες σταθερός σε ένα από αυτά; Πιστεύεις ότι οι άνθρωποι πρέπει να παίρνουν από ένα επάγγελμα τα θετικά του και να αλλάζουν όταν φτάσουν τον κορεσμό ή απλά βαριέσαι εύκολα;
Και τα δύο. Αλλά εγώ γενικά βαριέμαι και εύκολα. Επί πλέον δεν έχω νοοτροπία δημόσιου υπάλληλου να πάρω μια καρέκλα και να «πεθάνω» πάνω της. Θέλω να αλλάζω, να ρισκάρω, να μαθαίνω. Έτσι αν ρίξεις μια ματιά στην πορεία μου θα δεις ότι σχεδόν κάθε πέντε χρόνια, άλλαζα.

Δεν έχω νοοτροπία δημόσιου υπάλληλου να πάρω μια καρέκλα και να «πεθάνω» πάνω της. Θέλω να αλλάζω, να ρισκάρω, να μαθαίνω.

MOURATIDIS_2Πως μπήκε η τηλεόραση στη ζωή σου; Υπήρχε πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού σου ή προέκυψε στην πορεία των επαγγελματικών σου αποφάσεων;
Η τηλεόραση μπήκε στην ζωή μου από ένα «Όχι». Μου πρότειναν να πάω στο Popstars στο Mega και είπα Όχι. Έπαθαν σοκ, και επέμειναν. Έτσι ξεκίνησα. Και μετά στο Fame story όταν άρχισα να λέω την γνώμη μου έγινε όλο αυτό που έγινε… επειδή είμαι ελεύθερος επαγγελματίας και κάθε σεζόν ψάχνω δουλειά, η τηλεόραση είναι μεν κουραστική και χαοτική αλλά συγχρόνως πληρώνει καλά.

Θεωρείς την τηλεόραση ως μέσο χειραγώγησης στα χέρια των λίγων ή όπλο ενημέρωσης στη διάθεση των πολλών;
Μια και δεν υπάρχει η κουρτίνα τρία [γέλια] διαλέγω το πρώτο. Εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων τα πράγματα στην τηλεόραση και γενικά στα ΜΜΕ είναι κατευθυνόμενα και διαπλεκόμενα.

Ήσουν μέλος της κριτικής επιτροπής στο FameStory. Έχεις μετανιώσει για αυτή σου την επιλογή; Θεωρείς ότι πήρες πράγματα από αυτή σου την συνεργασία;
Ναι, πήρα πολλά χρήματα.

Δεν έχουμε καμία σχέση με το Γιώργο Θεοφάνους. Βρισκόμαστε μόνο στο πλατό του X-Factor. Μας χωρίζει άβυσσος. Αυτός βλέπει την μουσική σαν χρήμα και εγώ σαν τέχνη.

Τι σε οδήγησε να δεχτείς την πρόταση για κριτική επιτροπή στο X-Factor; Ήταν απόφαση καριέρας ή αποσκοπείς στο να βάλεις το δικό σου λιθαράκι στη βελτίωση της ποιότητας της ελληνικής μουσικής;
Σου εξήγησα ότι πρέπει να δουλεύω για να ζήσω. Επί πλέον με ενδιαφέρει να συμμετέχω σε ότι έχει σχέση με την μουσική για να καταθέτω τις γνώσεις μου, τις εμπειρίες μου και την αισθητική μου.

Μπορείς να περιγράψεις τη σχέση σου με το Γιώργο Θεοφάνους με 5 λέξεις;
Μπορώ και με μία αν θέλεις [γέλια]. Ανύπαρκτη. Το λέω και δεν με πιστεύουνε. Δεν έχουμε καμία σχέση με το Γιώργο Θεοφάνους. Βρισκόμαστε μόνο στο πλατό του X-Factor. Μας χωρίζει άβυσσος. Αυτός βλέπει την μουσική σαν χρήμα και εγώ σαν τέχνη.

Από τους καλλιτέχνες που έχουν περάσει έως τώρα από το X-Factor έχεις ξεχωρίσει κάποιον-α περισσότερο;
Τον Νικόλα Μεταξά και τον Σταύρο Μιχαλακάκο

Εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων τα πράγματα στην τηλεόραση και γενικά στα ΜΜΕ είναι κατευθυνόμενα και διαπλεκόμενα.

MOURATIDIS_3Θεωρείς ότι οι διαγωνισμοί τύπου Talent show ήReality παρέχουν την ευκαιρία σε νέους καλλιτέχνες να αναδειχθούν και πόσο δίκαιο είναι αυτό για κάποιους άλλους που «παλεύουν» χρόνια και δεν τα καταφέρνουν;
Το πόσο δίκιο είναι δεν θα το κρίνω εγώ γιατί θα σου έλεγα ας έρθουν όλοι να περάσουν από ακρόαση και αν τα καταφέρουν θα αναδειχτούν. Και ναι, πιστεύω ότι με όλα αυτά τα τηλεοπτικά προγράμματα ένας νέος μπορεί να γίνει γνωστός. Να ξεπεράσει αυτό το πρώτο μεγάλο εμπόδιο. Αρκεί να είναι σοβαρός και να μην γίνει καραγκιόζης.

Αν δεν είσαι ώριμος για την επιτυχία ή την απόρριψη θα έχει σίγουρα βλαβερές συνέπειες στον ψυχισμό σου.

Πόσο μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ψυχολογία ενός νέου ανθρώπου η απότομη μετάβαση από τοmaximum της δημοσιότητας (βγαίνοντας από έναReality) στην πλήρη αφάνεια;
Θα πρέπει να ρωτήσουμε έναν επιστήμονα μάλλον. Έναν ψυχίατρο, έναν ψυχαναλυτή… να μας πει. Πάντως αν δεν είσαι ώριμος για την επιτυχία ή την απόρριψη θα έχει σίγουρα βλαβερές συνέπειες στον ψυχισμό σου. Μέχρι και κατάθλιψη μπορείς να πάθεις.

Τελικά έχουν βγει ταλέντα από το X-FACTOR τα οποία πιστεύεις θα κάνουν καριέρα; Πες μου κάποια από αυτά.
Έχει σημασία τι πιστεύω εγώ; Θα σου πω απλά ότι 8 από τα παιδιά του περσινού X-Factor έχουν τραγούδια στο ραδιόφωνο, έχουν video clip και τραγουδάνε σε μαγαζιά και μουσικές σκηνές. Σου λέει κάτι αυτό; Τώρα αν θέλεις να μάθεις αν θα έχουν διάρκεια… πιστεύω ότι αυτό εξαρτάται από τους ίδιους. Από την συνέπεια τους, τις επιλογές τους και την γοητεία τους.

MOURATIDIS_4Στον ελεύθερο χρόνο σου ποια τηλεοπτικά προγράμματα παρακολουθείς και αν μπορείς πες μας τη γνώμη σου για αυτά. Θεωρείς ότι υπάρχουν αξιόλογες επιλογές για τον Έλληνα τηλεθεατή;
Αν ψάξεις όλο και κάτι θα βρεις. Εμένα μου αρέσει ο Λαζόπουλος, ο Σταύρος Θεοδωράκης, ο «Εξάντας», «Το νησί».. αλλά δεν βλέπω τηλεόραση. Σχεδόν καθόλου…..

Μίλησε μας λίγο για τις εκδόσεις Τετράγωνο.
Έφτιαξα τις εκδόσεις Τετράγωνο πριν ένα χρόνο για να μπορώ να κυκλοφορώ τα βιβλία μου αλλά και για να έχω μια δουλειά που να με ευχαριστεί πραγματικά. Μπείτε στο www.ekdoseistetragono.gr και θα δείτε τι ωραία δουλειά που κάνουμε.

Στις εκδόσεις Τετράγωνο δίνεις την ευκαιρία σε συγγραφείς με έξυπνες και ίσως ανατρεπτικές ιδέες να εκδώσουν τη δουλειά τους χωρίς το άγχος των πωλήσεων. Έχει απήχηση αυτό σου το εγχείρημα; Τιfeedback παίρνεις από τον κόσμο;
Δύσκολα τα πράγματα αλλά το παλεύουμε. Το κυνηγάμε και εμείς αλλά και οι ίδιοι οι συγγραφείς μας. Κάνουμε εκδηλώσεις και προσπαθούμε να γνωστοποιήσουμε την κυκλοφορία του κάθε βιβλίου στο αναγνωστικό κοινό. Ελπίζω κάποια στιγμή οι κόποι μας να ανταμειφτούν.

Τελικά από όλες τις δουλειές που έχεις κάνει ποια ευχαριστήθηκες περισσότερο;
Το ραδιόφωνο και το να απομονώνομαι και να γράφω. Βιβλία ή σενάρια… 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου